Jun 02 2011

מה זה שאסי!??!

Published by at 22:56 under ביקורת טלוויזיה,כללי

הפרסומת של בנק לאומי גורמת לי לשנוא טלוויזיה. שזה די מחפיר בהתחשב בכך שזה עתה רכשתי טלוויזיה גדולה ושווה. אבל תאמינו לי, לראות את הביזיון הזה ב-42 אינץ' זה ממש לא ה-דבר.

בפרסומת החדשה של בנק לאומי, למי שהתמזל מזלו וטרם הספיק לראות, רואים גבר יושב בבית כשאשתו חוזרת הביתה ומספרת לבעלה שהיתה לה תאונת דרכים קטנטנה עם האוטו. צג של סכום הכסף עולה בצד ימין של המסך ומראה את המספרים הולכים וגדלים "שאסי משהו כזה" היא מספרת לבעלה המופתע במבט של שה תמים והסכום גדל. הבעל נחרד "צריך לקחת אותו למוסך!" והאישה מרגיעה "כבר הלכתי. הבעל נכנס לפאניקה "לבד?" והסכום גדל עוד. כשהאישה מבשרת לבעלה שהיא לא נשארה עם הרכב והלכה לעשות קניות כי "מה אני מבינה במכוניות!?" הפרסומת מגיעה לשיאה ואני מגיעה לשיא המבוכה.

ואני שונאת שזה קורה, אני שונאת כשהתרבות שלנו גורמת לי למבוכה. איפשהו קיוויתי שככל שהעולם שלנו מתקדם והופך לנאור יותר, כך גם הפרסומות בישראל יתאימו את עצמן לאותה התקדמות. כמובן שאלו תקוות שווא, כאשר מותג הבירה הגדול בארץ נצמד לסיסמא האווילית "תגיד תודה שאתה גבר", המלווה סדרה של פרסומות מטופשות שמראות איך הבנות אוהבות לבכות, להתבכיין ולהציק. וכאשר פרסומת לאמצעי מניעה, מרכיבה מחדש את עולמה של האישה ממדבקות "פוסט איט" המלאות בתזכורות להיותה אישה קטנה, אטומה, טיפשה ונרקסיסטית.

מאסתי בלראות את הגברים הישראלים מוצגים בפרסומות כקורבנות של האישה המודרנית הבזבזנית והבכיינית. אני לא עוקבת אחרי מה שקורה בעולם, אבל אני בטוחה שהאופי המליטנטי המזויין של המדינה הזו גורמת לפרסומאים שלנו לנסות ולגעת בגבר המסכן והפגוע מהקלולסיות המטופשות שסובבות אותו.

 

יאללה, תתקדמו כבר.

 

No responses yet

כתיבת תגובה

This is a blog At.CorKy.Net