Feb 27 2010

חיים, רוצה קפה?

Published by at 18:26 under ביקורת מסעדות

הבוקר למרות הגשם החלטנו אני ובן זוגי לקפוץ לבארנץ' בבית קפה אותו רצינו לבקר מאז שעברנו להתנחל במרכז העיר.

כל פעם שעברנו ליד "קפה ביאליק" שממוקם בתחילת רחוב ביאליק המפואר על פינת רחוב אלנבי המקום תמיד היה מלא מבפנים וגם שולחנותיו הפזורים מחוץ לבית קפה היו בתפוסה מלאה. גם הבוקר שהגענו נראה כך המקום. נכנסו פנימה ומצאנו עוד שולחן פנוי ליד דלת הכניסה. בעת שניסיתי להתמקם לצד השולחן נכנס למקום הכלב התל אביבי הידוע, שנהנה מזכויות שוות כבני אדם, ומסתובב בכל בית עסק כהות נפשו. מי שמרשה לעצמו להתמרמר על עצם קיומו של בעל חיים בתוך בית עסק המגיש אוכל עלול לקבל מבטים נוזפים מהבעלים וכל אוהד חיות תל אביבי שהתרגל למקומו הטבעי של הכלב.

בעוד ניסיתי להתעלם מהנוכחות הנובחת במסעדה ולבחור לי דבר מה מהתפריט, בן זוגי שחי בשלום עם כל החיים על פני כדור הארץ כבר בחר לו מנת נקנקיות עגל ופירה מן המנות הראשונות. המלצרית הציעה לו להמתין עם ההזמנה עד שאני אבחר לי מה אני רוצה על מנת שהמנות יגיעו יחד. לאחר כמה דקות בחרתי אני בסופלה שוקולד וקפוצ'ינו ובצעתי את ההזמנה. העוגה והקפה הגיעו לאחר כמה דקות, אך בן זוגי נאלץ להמתין זמן כפול ממני. כששאלנו את המלצרית מדוע העוגה הגיעה לפני המנה שלו אחרי שהבהרנו כי ברצוננו לקבל את המנות יחדיו היא הסבירה לנו, בקצב איטי כדי שנבין, כי את הנקניקיות צריך לטגן, הליך שלוקח זמן רב יותר מלשים את הסופלה במיקרוגל ולהגיש. למרבה הפתעתנו, מבלי שכלל רמזנו לכך,  שאלה המלצרית, שאלה המנוגדת לעקרונות הכלכלה החופשית, האם ברצוננו לבטל את הנקנקיות. וותרנו על ניסיון להסביר לה שוב מה הטענה שלנו והתחלנו שנינו לחסל לאט לאט את הסופלה שהפך למנה הראשונה והמתנו למנה הבשרית.

בסוף הארוחה כשבקשנו לראות את החשבון, גילינו למרבה הפלא כי מנת הנקניקיות שהזמין בן זוגי אינה המנה שהוא ביקש. שהרי ישנה מנה עיקרית שלא הבחנו בה כלל בתפריט שמחירה כמו גם גודלה כפול ממה שבחר, המכילה את אותם המרכיבים של המנה הראשונה. ניסנו להסביר למלצרית שחל בלבול בהזמנה, שבן זוגי הזמין בפירוש מנה ראשונה, אך המלצרית, שוב כאילו מדברת לשני ילדודס בני 12, הסבירה לנו כי לא משנה מה הזמנו, אם אכלנו אנחנו צריכים לשלם על זה. ואם יש כאן רמאות כלשהי היא כמובן מגיעה מצידנו וחלילה לא מצד בית הקפה.

נפרדנו מקפה ביאליק לשלום ושמחנו על כך שלא יחסר לנו מקומות אחרים במרכז העיר להעביר בהם את שבת בבוקר, בתקווה ששאר בתי הקפה והמסעדות שזוכים להצלחה רבה ועמוסים בלקוחות מבוקר ועד לילה כמו ב"קפה ביאליק" לא יתנו להצלחה להשכיח מהם שירותיות מהי.

No responses yet

כתיבת תגובה

This is a blog At.CorKy.Net